Zin dagit, Julen Alonso eta Eneritz Aulestia

Berriz datorkigu hemendik Julen AlonsoAurrekoan baino helduago sumatzen dut bere proposamen musikala. Hortaz aparte, pianoarekin datorkigu oraingoan trikitria alde batera utzita, baina ez, ordea, maiz bere kide den Eneritz Aulestia. Are, elkarrekin kantatzeaz gain, Eneritzenak dira hitzak. 

Abestiaren azalpenaren bila jo dut Sarera; Juleni berari ere egin nion gonbitea "abesti aurkeztua" (canción presentada) izan zedin baina... Eta hona hemen Orioko Karkara-ri azaldutakoaren laburpena: nork bere buruari izan beharreko maitasunari buruzkoa da, Zarauzko Torreioan grabatu zuten, umetan ikasi zuen Julenek pianoa jotzen bere gisara eta kantu bakoitzari bere kolorea eman behar zaiola uste du; horregatik, pianoa sartzea eskatu dio kasu honetan eta ez trikitrixa. Garazi Egiguren da dantzaria bideoan; zuzendaria, berriz, Nagore Muriel.



“Zerua beltz, ni geldi Ez itzali esan ilargiari. Zerua beltz, zu geldi Ez zaitez joan, Egon zaitez geldi. Nire isla ezagun Behar luke, Baina da ezezagun. Hatzak mugi, laztandu. Ni neu barna, Nahi nuke amildu. Oooo... ooo..... Eta zin dagizut Zainduko zaitudala, Hobeto, itsasoak olatuak baino Unehoro, maiteko zaitudala Zin dagizut, nik zin dagit Nork bestela? Ni nirekin, ta nigan Amodio berekoien gisan. Ez mugatu taupadak, Irten hortik, zabaldu hegalak. Ooooo... oooo... Eta zin dagizut Zainduko zaitudala, Hobeto, eguzkiak ilargia baino Unehoro, maiteko zaitudala Zin dagizut, nik zin dagit Nork bestela? Eta zin dagizut Zainduko zaitudala, Hobeto, erregeek printzesa oro baino. Argitan zein gauetan, maiteko zaitudala Zin dagizut, nik zin dagit Nork bestela?”

Me gusta la canción; de hecho, percibo una evolución desde aquella primera aparición de Julen Alonso en el blog. La letra, de quien canta con él: Eneritz Aulestia. Me hubiese gustado una canción presentada, pero no ha sido posible. En todo caso, he leído que se refiere al amor que cada uno tenemos que tenernos a nosotros mismos. Y que aprendió a tocar el piano de niño de manera autodidacta. Cree que a cada canción debe dársele el color que merece; en este caso, le pedía que fuese acompañada de piano y no de triki-trixa. 

El videoclip ha sido dirigido por Nagore Muriel; la bailarina (me ha salido de primeras "danzarina", jeje), Garazi Egiguren. Y el lugar de grabación, Zarautz.

He encontrado que existe un vídeo con la canción traducida

Comentarios